donderdag 6 december 2007

Starten? Just Do It !

Loic le Meur is de organisator van het nieuwe media evenement LeWeb en is internet ondernemer. Hij werkt nu aan een nieuwe video-service: Seesmic.


In de Financial Times geeft hij 10 tips voor startende ondernemers. Hier zijn ze!


● Don’t wait for a revolutionary idea. It will never happen. Just focus on a simple, exciting, empty space and execute as fast as possible
● Share your idea. The more you share, the more you get advice and the more you learn. Meet and talk to your competitors.
● Build a community. Use blogging and social software to make sure people hear about you.
● Listen to your community. Answer questions and build your product with their feedback.
● Gather a great team. Select those with very different skills from you. Look for people who are better than you.
● Be the first to recognise a problem. Everyone makes mistakes. Address the issue in public, learn about and correct it.
● Don’t spend time on market research. Launch test versions as early as possible. Keep improving the product in the open.
● Don’t obsess over spreadsheet business plans. They are not going to turn out as you predict, in any case.
● Don’t plan a big marketing effort. It’s much more important and powerful that your community loves the product.
● Don’t focus on getting rich. Focus on your users. Money is a consequence of success, not a goal.

Belgische ondernemers: aanvullingen of opmerkingen hierop?

Ik persoonlijk denk dat het extreem belangrijk is om van in het begin een aanstekelijk enthousiasme uit te stralen. Dat vertaalt zich automatisch naar klanten, medewerkers, investeerders, ... die een betere perceptie over je idee en inspanningen krijgen !

tot de volgende !
Tim

1 opmerking:

Enzo zei

Ik vind persoonlijk punt 5 heel belangrijk. Om de ceo van Targetti Sankey S.p.A. te quoten: "The real strength of a good leader is to be surrounded by team players who are better than him at doing what they're supposed to do... his talent should be to motivate them, challenge them, keep them focussed, keep them happy and performing at their best." En dit geldt in het geval van een ondernemer voor zijn eigen personeel maar ook voor zijn leveranciers, partners, ... Dus in zekere zin volg ik Tim in zijn redenering. Wie de rest van het interview met deze man wil zien, kan hier terecht: http://www.join2grow.biz/Story/a-conversation-with-paolo-lorenzo-targetti/