woensdag 12 december 2007

Debat over marketeer Peter Vandermeersch

De leden van de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) zitten verveeld met de verkiezing van Peter Vandermeersch (Corelio) tot marketeer van het jaar. De reacties in de Vlaamse mediasector zijn volgens Pol Deltour verdeeld.

"Er moet een debat komen over een betere scheiding tussen de redactie en de marketingafdeling van een mediabedrijf", zegt VVJ-secretaris Deltour.

De Stichting Marketing en het weekblad Trends verkozen Peter Vandermeersch, de algemeen hoofdredacteur van de krantengroep Corelio, tot marketeer van het jaar.

De Vlaamse mediasector reageerde verdeeld op de verkiezing. Het is volgens Pol Deltour belangrijk dat de neuzen in de sector weer in de zelfde richting wijzen.Er is niet alleen een deontologisch probleem (de scheiding tussen redactie en marketingafdeling), er is ook een wettelijk en juridisch probleem.

"Volgens de wet op de erkenning van de beroepsjournalist mogen journalisten hun activiteit niet combineren met een reclameactiviteit.

"De raad van bestuur van de VVJ buigt zich op 19 december over de hele kwestie. In die raad van bestuur zitten vertegenwoordigers van alle soorten mediabedrijven in Vlaanderen.

Blijkbaar wordt de keuze toch niet overal in dank afgenomen...wordt ongetwijfeld vervolgd !

Geen opmerkingen: