vrijdag 22 februari 2008

Pepsi Raw !



Met de introductie van Pepsi Raw doet Pepsi een poging om de 'bewuste consument' aan de cola te krijgen. In de nieuwe colavariant is een aantal kunstmatige ingrediƫnten vervangen door natuurlijke producten zoals, appelextract, colabladeren en rietsuiker.


Pepsi Raw is de eerste nieuwe variant van het colamerk sinds Pepsi Max in 1993. Met dit product speelt Pepsi in op de groeiende vraag naar gezonde, natuurlijke producten en hoopt het een deel van de colamarkt van rivaal Coca-Cola af te snoepen.


Voorlopig is Pepsi Raw alleen verkrijgbaar in geselecteerde bars in Engelse steden als London, Liverpool en Manchester, maar de bedoeling is dat de nieuwe variant binnen een jaar in de supermarkt verschijnt.


De ontwerp is van het Britse bureau Ziggurat, dat de opdracht kreeg om zich te richten op de urban, sophisticated consument, wat ook duidelijk zichtbaar is in de reclamecampagne rond het nieuwe product. Dat Pepsi niet zeker is van het succes van dit nieuwe product blijkt niet alleen uit de voorzichtige lancering die meer weg heeft van een try-out, maar ook uit de briefing naar Ziggurat. Hierin werd aangegeven dat de vorm van het flesje niet mocht veranderen.

Door hoogte en diameter van het flesje gelijk te houden kan Pepsi zich voorlopig een dure aanpassing van de afvullijnen besparen. Meer hier en hier.



Geen opmerkingen: