donderdag 22 november 2007

Een Journalist Als Marketeer

De Stichting Marketing en de lezers van het weekblad Trends hebben Peter Vandermeersch, de algemeen hoofdredacteur van De Standaard en Het Nieuwsblad, verkozen tot "marketeer van het jaar".

Vandermeersch is vooral bekend als het gezicht van De Standaard, waarvan hij van 1999 tot 2006 hoofdredacteur was.

Hij zorgde ervoor dat de commerciƫle ploeg op dezelfde vloer als de redactie ging werken.Omdat de verhouding tussen redactie en commercie delicaat is, heeft Vandermeersch geaarzeld om de nominatie te aanvaarden. Het is de eerste keer dat een journalist de titel krijgt.

Even dacht hij er zelfs aan om te weigeren. Maar hij vindt toch dat 'Marketeer van het Jaar' beantwoordt aan wat hij bij die krant gedaan heeft. "Ik denk dat ik De Standaard op twee gebieden veranderd heb. Op de eerste plaats inhoudelijk. De krant is verbreed, minder saai. Op de tweede plaats, de manier waarop de krant naar buiten komt. De communicatie met de lezer, de marketingacties. Ik ben er fier op dat, als ik hier ooit wegga, ik muren afgebroken heb. De muur tussen de redactie en de commerciƫle mensen die op de lezersmarkt werken, is weg. Ik heb ervoor gezorgd dat zij in het hart van de redactie zitten."

Wat is jullie mening hierover. Vinden jullie dat een hoofdredacteur van een krant als een marketeer kan aanzien worden of niet?

Geef jullie mening...


Geen opmerkingen: